e-Defter Nedir?

Muhasebe Defter kayıtlarının elektronik ortamda hazırlanarak Gelir İdaresi Başkanlığı'na gönderilmesini sağlayan sistemdir.

e-Defter Mükellefleri

e-Fatura uygulamasına geçme zorunluluğu olan mükelleflerin aynı zamanda e-Defter uygulamasına da geçmeleri zorunludur.

e-Defter Oluşturma ve Saklama

Mevcut defter datanız ile QNB eFinans Portal üzerinden kolayca e-Defter ve beratlarınızı oluşturarak GİB’e gönderebilir ve 10 yıl boyunca saklama hizmetimizden faydalanabilirsiniz.

e-Defter İbrazı

e-Defter datanızı gerektiğinde veya talep edildiğinde anında ibraz edebilirsiniz.

e-Defter Yönetimi

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından uyumlu yazılım olarak onay almış QNB eFinans ERP Bağımsız e-Defter uygulamasını, özel entegrasyon yöntemi ile QNB eFinans Portal üzerinden sunucu ve işletim maliyetlerini düşünmeden kullanabilir ya da entegrasyon yöntemi ile kendi sunucularınız üzerinden e-Defter Uygulamasını kurarak doğrudan bakım ve güncelleme desteği alabilirsiniz.

QNB eFinans e-Defter'in Avantajları Nelerdir?

Referanslar

Sıkça Sorulanlar

e-Defter kapsamında tutulacak defterler hangileridir?

3 Sıra No’lu Elektronik Defter Genel Tebliği ile standartları yayımlanan yevmiye defteri ve defteri kebir elektronik ortamda oluşturulacaktır.

Kimler zorunlu e-Defter mükellefi olmak zorundadır?

e-Fatura uygulamasına geçme zorunluluğu olan mükelleflerin aynı zamanda e-Defter uygulamasına da geçmeleri zorunludur. e-Fatura uygulamasına geçme zorunluluğu bulunan mükelleflerin e-Fatura uygulamasına geçiş süresi içinde, e-Fatura uygulamasına yıl içinde zorunlu olarak geçen mükelleflerin ise izleyen yılın başından itibaren e-Defter uygulamasına geçmeleri gerekmektedir.Bağımsız denetime tabi olan şirketler 01.01.2020 tarihinden itibaren, 2020 ve müteakip yıllarda bağımsız denetime tabi olma şartlarını sağlayan mükelleflerin ise şartları sağladığı yılı takip eden yılın başından itibaren, e-Defter uygulamasına geçmeleri zorunludur.

e-Fatura kullanıcısı olmadan, e-Defter kullanıcısı olabilir miyim?

e-Fatura kayıtlı kullanıcısı olmadan e-Defter uygulamasından gönüllü olarak yararlanılabilir.

Hem kâğıt hem de elektronik defter tutmak mümkün müdür?

Hayır. 3 Sıra No’lu Elektronik Defter Genel Tebliğine göre defterlerini elektronik defter biçiminde tutmaya başlayanlar, söz konusu defterlerini kâğıt ortamında tutamazlar.

e-Defterlerin saklanması zorunlu mudur?

Evet. e-Defter ürününü kullanan tüm firmaların e-Defterlerini 01.01.2020 itibarı ile e-Defter Saklama Uygulaması veya Özel Entegratörler aracılığı ile Başkanlığın bilgi işlem sistemlerinde asgari 10 yıl süre ile kriptolu ikincil saklamaları gerekmektedir.

Ürünlerimiz hakkında bilgi almak
için tıklayın, Sizi Arayalım!