Gelir İdaresi Başkanlığı

GİB’e yaptığımız başvurumuzun akıbetini nasıl öğrenebiliriz?

 

Başvuru esnasında verilen takip numarasıyla efatura@gelirler.gov.tr adresinee-posta göndererek veya 0312 302 17 00 numaralı telefonu arayarak sorgulama yapabilirsiniz.

GİB üzerinden geçerek tarafımıza gelen faturalarda herhangi bir kontrol yapılıyor mu?

 

GİB burada taşıyıcı görevi görmektedir. GİB sistemi üzerinden iletilen e-Faturalarda herhangi bir tutarsal veya veri bazlı kontrol yapılmamaktadır. Karşı kurumun e-Faturayı almadığını iddia etmesi gibi bir anlaşmazlık olması halinde, GİB, taraflara sağlamak üzere çok sınırlı bir bilgi tutmaktadır.

Faturalar farklı onaylardan geçmektedir. GİB Portalı’nda aşamalı onay mekanizması var mı?

 

GİB Portalı’nda tek kullanıcı için giriş ve onay yetkisi tanımlıdır. Birden çok kişiye hiyerarşik yetki tanımlamak için entegrasyon sistemini kullanmanız gerekir. Özel entegratörlerin farklı yetkilendirme talebinizi karşılayıp karşılayamayacaklarını sorgulamalısınız. eFinans’ın aşamalı onay mekanizmaları halihazırda mevcut ve kullanıma hazırdır.

GİB fatura üzerindeki hangi alanların kayıtlarını tutuyor?

 

Fatura ID, fatura tarihi, gönderici ve alıcı VKN, ödenecek tutar, zarf numarası, gönderim zamanı, alım zamanı vb. alanların tutulduğu belirtilmektedir.